B1, B6, B12 VİTAMİNİ

Ana Sayfa / B1, B6, B12 VİTAMİNİ

B1, B6, B12 VİTAMİNİ

B1 Vitamini (Tiamin)

Gıdaların enerjiye dönüştürülmesine yardımcı olur. Cilt, saç, kas sağlığı, beyin fonksiyonları için gereklidir. Eksikliğinde ayakta yanma hissi, kol ve bacaklarda güçsüzlük, kalp atış hızlanması, ödem, bulantı, yorgunluk ve sindirim sistemi problemleri ortaya çıkabilir. Kuşkonmaz, marul, mantar, fasulye, kuru fasulye, mercimek, ıspanak, bezelye, kuru fasulye, patlıcan, Brüksel lahanası, domates, ton balığı, tam buğday, soya fasulyesinde bulunur.

B6 Vitamini (Piridoksin)

Homosistein düzeylerinin düşmesine yardımcı olarak kalp hastalığı riskini azaltabilir. Triptofan amino asidinin uyku, iştah ve ruh halinde anahtar rol oynayan bir nörotransmitter olan serotonine dönüştürülmesine yardımcı olur. Kırmızı kan hücrelerinin yapımında rol oynar. Bilişsel yetenekler ve bağışıklık fonksiyonuna etkisi vardır. Eksikliğinde B2 vitamini eksikliğine benzer bulgularla birlikte uykusuzluk, gerginlik, depresyon, bazı kas hareketinde zorluk ve anemi görülebilir. Yeşil yapraklı sebzeler, ayçiçeği tohumu, patates, kuru fasulye, muz, alabalık, ıspanak, domates, avokado, ceviz, fıstık ezmesi, ton balığı, somon, biber, tavuk eti B6 vitamini içerir.

B12 Vitamini (Kobalamin)

B12 vitaminin vücutta emilebilmesi için intrensek faktör adında bir moleküle ihtiyacı vardır. B12, homosistein düzeylerini düşürmeye yardımcı olarak, kalp hastalığı riskini azaltabilir. Yeni hücre üretimi, bazı yağ asitlerinin ve amino asitlerin parçalanmasında B12 vitamininin görevi vardır. Sinir hücrelerini korur ve normal büyümelerini teşvik eder. Kırmızı kan hücreleri ve DNA oluşumunda önemlidir. Vegan veya vejetaryen diyetle beslenen kişiler, çoğunlukla hayvansal ürünlerde bulunan B12 vitaminini yeterli miktarda B12 alamayabilirler. Eksikliği pernisiyöz anemi, nörolojik problemler, kol ve bacaklarda uyuşma, hafıza kaybı, bunamaya neden olabilir. Et, kümes hayvanları, balık, süt, peynir, yumurta, tahıllarda bulunur.